A huszadik század során egyetlen tudományág sem formálta úgy át az európai gondolkodást, mint a pszichológia. Szakkifejezései a mindennapi szóhasználat részeivé váltak – különösen azon szerzőkéi, akik élvezetes, irodalmi formában tárták a közönség elé nézeteiket. Közülük a legkorszerűbb és legérthetőbb Eric Berne, az Emberi játszmák és a Sorskönyv írója.
A humanisztikus asztrológia szemlélete nemcsak tökéletesen illeszkedik a játszmák és sorskönyvek rendszeréhez, hanem gazdagítja és ki is egészíti azt. Többek közt ez a magyarázata annak, hogy a hatvanas évek óta Berne és követői közel ugyanannyi játszmát írtak le, mint amennyi új, eddig sehol nem ismertetett játszmaleírás szerepel ebben a könyvben.
Minden fejezet egy pszichológiai kulcsszót ismertet, utána egy zodiákusjegy általános leírása, majd a rá jellemző játszmák és sorskönyvek kifejtése következik. E mozaikszerű elrendezésnek köszönhetően már egyszeri – akár találomra történő - beleolvasásra is megérinti az olvasót a mű közvetlen, könnyed stílusa, amely a tartalmi szempontból tömör és igényes szöveget ellenpontozza. A kötetet – a műfaj összegzéseként – tizenkét asztrológiai tanárportré zárja. A könyvről és a tranzakcióanalízis asztrológiai megközelítéséről bővebben itt olvashatsz.
IKREK SORSKÖNYVEK (idézet a könyvből)
Az Ikrek gyermek jelszava: „Utálom, ami hosszú és unalmas”. Márpedig mindaz, ami a komoly és felnőtt világ része, annak mondható. Hosszú és unalmas a családi ebéd, az óvodai csendespihenő, a lefekvés előtti rendrakás és Károly bácsi esti meséje.
Így aztán a kis Ikrek olyan életet álmodik magának, ahol senki nem szólhat bele a dolgába, vagy ha mégis, akkor ő nyomban odébbállhat. Ebből formálódik azután a „Gyerekszoba” vagy „Disneyland” elnevezésű sorskönyv, amelyhez olyan miliő, munkahely és (gyakran idősebb) társ dukál, aki megadja az Ikrek felnőttnek a hajdani rövidre szabott gyermekkor korlátlan meghosszabbítását. A taxisok, autókereskedők, számítógépes játékfejlesztők és playboyok éppúgy ezen a sorskönyvön osztoznak, mint az a gyermeklelkű popsztár, aki a házát körülvevő birtokra egy teljes vidámparkot építtetett.
Hasonló indíttatású a „Tengeri szellő” életprogram is, amely tulajdonosától nem kíván egyebet, mint hogy könnyedén lengjen át az életen, nem hagyva több nyomot maga után, mint egy langyos, sós fuvallat. Az „Enyém a világ” sorskönyv gazdája sem uralkodni jött, hanem a lépten-nyomon kínálkozó lehetőségeket kihasználni (az Ikrek ifjak főként ezzel az életforgatókönyvvel a hónuk alatt választják az üzleti pályát).
Jellegzetes Ikrek forgatókönyv még a „Prométheusz” című. Dramaturgiáját követve a főhős trickster először alaposan átveri a világot (az üzleti partnereit, a biztosítótársaságot, az adóhatóságot vagy az államot), s utána már nincs más dolga, mint várni a sziklára, láncra és a menetrendszerű keselyűre (amelyik percnyi pontossággal meg is érkezik, és feladatához híven marcangolni kezdi hősünk máját). A keselyűt az esetek többségében a hatóságok vagy bűnüldöző szervek, illetve elhúzódó magánéleti problémák képviselik: meglepően sok sikeres üzletember (trickster) szenved – a megoldás minden reménye nélkül – gyötrelmes jogi, családi, párkapcsolati ügyek terhétől.