Hallgatóink írták


Használati útmutató az életünkhöz

Mindig vonzódtam az önismereti témákhoz, coachként pedig azt is megtanultam, hogy mások támogatásának egyik alapfeltétele, hogy tisztábban lássam önmagamat.

Rákos Péter könyvében, a Horoszkóp útikalauzban olvastam, hogy „életünk tervei a nap 24 órájában megtekinthetők a Naprendszer nevű hirdetőtáblán”. Engem ez a gondolat szólított meg: ha már egyszer kaptunk egy ilyen „használati útmutatót” az életünkhöz, jó lenne ebből tanulni. Mégpedig olyan módon, hogy meg is értsem az összefüggéseket, rá tudjak hangolódni az ábrára, olvasni tudjam, és ne legyen szükségem amolyan „kikeresős” asztrológiai lexikonokra. Nagyon örülök, mert az Iskolában pontosan ezt a szemléletet találtam meg. A II. évfolyamon a Lélek ösvénye előadássorozat alatt pedig kifejezetten az volt az érzésem, hogy az asztrológia mellett nélkülözhetetlen fejlődéslélektani összefüggésekhez is jutottam eddigi életem megértéséhez.

E mellett az Iskolában nagyszerű közösségre is találtam, a közös nyelv és felfogási mód minden egyes alkalommal különleges élményt ad. A kiscsoportos munkában rengeteg értékes visszajelzést kapok a többiektől, olyan területekről is, ahová magamnak vakfoltom van. Az együtt értelmezett elemzések, történet megbeszélések során úgy érzem, hogy az emberismeretem és az empatikus képességem is javult valamelyest, most már sejteni vélem, miért is látjuk annyira különbözően a világot. Ennek pedig – amellett, hogy élvezem ezt a felfedezést –, még a munkámban is hasznát látom.

Kovács Judit, II. évf.

 


Önmagad és az univerzum csodája

40-45 éve csillagász akartam lenni, minden nyáron a szigligeti Majális dombon hanyatt fekve esténként, szúnyogoktól rongyossá csípve bámultam az égi csodát. Aztán nem futottam neki, mert a fizika nem volt erősségem…

Kb. 10 éve pedig azt a tervet hordoztam magamban, hogy elvégzem a Humanisztikus Asztrológia Iskolát. A terv most megvalósul, és először érzem azt életemben, hogy végre tudom, mivel akarok foglalkozni úgy igazán. Ennek két oka is van: először is hallatlanul izgalmas dolgokat tanulok önmagamról, másodszor pedig: ha ez így van, jó lenne másokat is támogatni, ha ők is fejleszteni akarják az önismeretüket.

Az iskola viharos gyorsasággal fantasztikus közösséget teremt az addig egymás számára – a szó hétköznapi értelmében – “vadidegen” emberek között. Hamar rávezet arra a mindennapi gyakorlatban, hogy egyek vagyunk. Megtanítja az univerzum csodálatos szervezettségét, összefüggéseit, és azt, hogy ez tudományos alapokon magyarázható, nincs itt semmi hókusz-pókusz. Ami ehhez extra bónusz: Péter magával ragadó, fantasztikus előadói stílusa, humora, és kollegái felkészültsége, nyitottsága.

Köszönöm, hogy ide tartozhatom.

Sípos Júlia, I. évf.

 


Nincs rossz vagy szerencsétlen jegy

Legelső élményem az volt a Humanisztikus Asztrológiai Iskolában, amikor kiderült számomra, hogy nemcsak a születés hónapja meg az Ascendens jeleznek engem, hanem van egy addig nem tudomásul vett belső énem (énállapotom), amely azóta nagy kedvvel – most már felhatalmazást kapva – tud megnyilvánulni. Ez azóta is felszabadító érzés. Ez a felismerés megsokszorozta az energiáimat.

Mikor jobban elmélyültem a humanisztikus asztrológiai gondolkodás rendszerében, sok, addig megmagyarázhatatlan vagy hiteltelenül magyarázott jelenség került a helyére számomra. Talán semmi nincs, ami ebbe a rendszerbe nem illeszkedne bele magától értetődően. Először életemben azt érzem, hogy egy, a teljességet átfogni képes rendszer tárul föl előttem, és ez – lenyűgöz.

Nagyon szeretem benne az ítéletmentességet, azt, hogy minden jegy, minden karakter hoz valamit a földre, ami nélkül nincsen világ. Nincsen rossz vagy szerencsétlen jegy. A hajthatatlan Bak erénye éppen az, hogy minden körülmények között szívósan, hűen kitart a törvények mellett, a felszínen mozgó Ikreké éppen az, hogy minden információt gyorsan, könnyedén begyűjt és továbbad, a lassú, anyagba szorult Bikának éppen stabilitásában, szilárdságában van az ereje, stb. (Éppen úgy, mint a gyerekeim…)

Nagyon szeretem, hogy a humanisztikus asztrológia nem foglalkozik jóslással, amiben sose hittem, mert nagyon utáltam volna, hogyha kiderül, nincsen mozgástér. Ebben az iskolában megerősítettek abban, hogy bár igaz, hogy „meg van írva a csillagokban”, mégis mindazt, amiért a Földön vagyunk, számtalanul sokféle módon van lehetőségünk megvalósítani, és ezek a választások mindig rajtunk múlnak.

Csodálatos élmény az is, hogy mindenki tud jó tanácsot adni, hogy egy probléma olyan, mint egy gömb, amit bárhol érintek meg: ha rezonálni tudtam rá, akkor tudtam segíteni. Mindegy, milyen ismeretekkel van vagy nincs tele a fejem, tudok saját tapasztalatomból felismerést, megoldást adni.

Gyakorlati haszna, hogy látom népes családom tagjain megnyilvánulni az asztrológiai törvényszerűségeket, és ez egyrészt elbűvöl, másrészt sokat segít a világhoz való viszonyulásuk megértésében és elfogadásában. Sokkal jobban tudom, mit kérhetek, várhatok el tőlük sikerrel, és mi az, amit nem érdemes erőltetni. Ez feleségként, anyaként, barátként, munkatársként egyaránt nagyon sokat segít a hétköznapi dolgokban, harmonikusabbá teszi azokat.

Scheer Márta, II. évf.

 


Széles távlatok

Kb. úgy 10 évvel ezelőtt egy családi barát „csak úgy” elkészítette a tizensokoldalas elemzésemet melyben többek között az állt, hogy sok előző életemben voltam már kapcsolatban az asztrológia tudományával, és éltem meg belőle így-úgy, s jelen életemben is lesz még ennek hozadéka. Gondoltam magamban: mekkora marhaság ez, mert engem annyira soha nem érdekelt az asztrológia, hogy mások ábráit nézegessem. Továbbá már annyit jártam ilyen-olyan iskolákba, hogy dehogy van nekem kedvem ismét padba ülni és magolni. Az asztrológia meg amúgy is egy akkora tudományág, hogy engem csak elriaszt. Aztán teltek-múltak az évek, és a kezembe került két remek könyv az asztrológiáról. Szerelem lett első olvasatra. Innentől kezdve kerestem és faltam az ez irányú könyveket. De minél többet olvastam, annál több kérdés maradt bennem, ezért kénytelen voltam feladni korábbi ellenállásomat a tanulással kapcsolatban.

Így találtam rá a Humanisztikus Asztrológia Iskolára. Amivel itt meg vagyunk kínálva: parádés. Már az alapképzésen olyan érdekes, mindig változatos előadásban van részünk, ami feltölt. Péter humora, lelkesedése, esetleges konfliktuskezelése számomra példaértékű. És akkor a kiegészítő órákról még nem is szóltam. Több mint két évtizednyi pedagógiában eltöltött időszak után azt gondoltam, nekem már nem sok újat tudnak mondani a pszichológia témakörében. Hát tévedtem! A pszichológia workshop olyan mélységeket mutatott meg és olyan összefüggésekre hívta fel a figyelmünket, amire ezt megelőzően senki! A mindennapi életemben (munka és magán is) széles távlatokat nyitott meg előttem. Hála és köszönet érte! A másik ilyen heuréka-élmény a rendszerállítás volt. Sokszor megindító, megható volt részt venni más állításában (nyilván az érintettség miatt is), de a saját családi háttér boncolgatása sem kutya! Külön profi dolognak tartom, hogy az állításokról filmfelvétel készül, így lehetőség van a többszöri átélésre, újabb feldolgozásra. Minden embernek azt kívánom, bárcsak életében legalább egyszer legyen lehetősége egy ilyen élmény megtapasztalására a saját önismereti fejlődése érdekében!

Összegzésképp: jó idetartozni. Életem egyik legjobb döntése volt ebbe az iskolába beiratkozni!

Kalmárné Rémay Piroska II. évf.

 


Egyvalami biztos: az új, a változás

Hogy hogyan kerültem ide az iskolába? Leginkább a véletlen műveként…

Hogy mi lett ebből a véletlen találkozásból, szinte már az első tanítási nap után? Szerelem, tisztelet, alázat és még nagyobb kíváncsiság!

Hogy mi az amit leginkább szeretek a Humanisztikus Asztrológia Iskolában? A változást!

A változást, mert az iskola tanárai és a segítőik folyamatosan arra törekednek, hogy a hallgatók, az ide járók minden esetben a leghitelesebb, a legátfogóbb és a legjobb válaszokat kaphassák meg az asztrológiával kapcsolatos kérdéseikre. Hogy ne maradjon senkiben sem kétely, sem elvarratlan szál.

Hogy minden felismerés, megfigyelés kicsiszolásában a hallgatók is részt vehetnek, és saját szemükkel, fülükkel tapasztalhatják, hogyan is fejlődik és alakul az iskola, a technikák, a szemlélet, a hangsúly az ábrafejtések során.

Nagyon szeretem, hogy az egész iskola együtt él, együtt lélegzik, mint egy nagy család, ahol mindenkinek van a másikhoz egy jó szava, ahol mindenki figyelmet kap, és ahol talán mindenki egy kicsit hazaér önmaga keresése közben!

Tanulmányaim során ezzel a pszichológiai szemléletű megközelítéssel egyre többet és többet ismertem meg magamból, és váltam nyitottabbá és elfogadóbbá mások felé.

Mindig is érdekelt, hogy az emberek hogyan működnek, hogyan reagálnak adott helyzetekben, szituációkban. Mi lehet az a mozgató rugó, ami vezérli őket, ami teret és megnyilvánulást kér a különböző pillanatokban.

Nagyon hasznos számomra az a személet, amit az asztrológia és az iskola adott, hogy a körülöttem élőkre ne csak mint emberre, hanem mint összetett személyiségekre tekintsek, akiben az énállapotok váltakozásait, harcait, megnyilvánulásait most már a két szememmel és az itt megtanultakkal kiegészítve tapasztalhatom meg. Hogy elfogadhassam azokat, akiket eddig kevésbé sikerült, hogy könnyebben megérthessem őket.

Szeretem, hogy nem jósolunk, hogy nem mondjuk meg a frankót, a tutit! Hogy tudjuk egy tanácsadás vagy egy szupervízió alkalmával is, hogy az ábra mögött egy érző, hús-vér személy van, és maradéktalanul tiszteletben tartjuk őt.

Időközben annyira megszerettem de mégis annyit bajlódtam a különféle asztrológiai programokkal, hogy gondoltam, oly sok mindent tanultam meg itt , olyan szuper az egész iskola, a technikák, hogy bár elsőre talán félve, de megmutattam Péternek az akkori egyetemi szakdolgozatom témáját, egy asztrológiai programot, amely a Humanisztikus Asztrológia Iskola technikáit is már részben tartalmazta. Mondanom sem kell, nagy öröm fogadta mindenki részéről! És így sok sok munka, együtt töltött ötletelés, temérdek email-váltás után megszületett Regiomontanus asztrológiai program :)

Örülök, hogy az iskola motivációt adott nekem, hogy elkészíthessem ezt a programot, mivel amióta egyre többen használják, én is hihetetlen sok visszajelzést kapok, elismerő szavakat, javaslatokat, amelyekből töltekezem nap mint nap.

Köszönöm!

Nemes Balázs, volt hallgató, a Regiomontanus asztrológiai program készítője

 


Ahová jó dolog tartozni

Furcsa belegondolni, hogy már több mint 25 éve, általános iskolásként kezdtem megismerkedni az asztrológiával. Valójában a csillagászat érdekelt, és „véletlenül” akadt a kezembe egy, a „csillagjóslásról” szóló könyv, amelyet történetesen egy csillagász írt, és amely – amellett, hogy korrekten bemutatta a tradicionális asztrológiát, és így remek tankönyvként szolgált – arra is nagy gondot fordított, hogy bebizonyítsa: az asztrológia káros babona, de minimum áltudomány.

Bizonyára véletlen, hogy nálam ez a könyv nem a valódi célját érte el. Beleszerettem az asztrológiába, igaz, meglehetősen csapongó szeretője voltam: sosem mélyítettem el a vele való kapcsolatomat, de időről időre lángra gyúltam iránta, és visszatértem hozzá. Könyvek, folyóiratok, kezdetleges szoftverek, családi-baráti horoszkópok, kósza sikerélmények és felismerések: ez volt egy hobbi két évtizedes története.

A véletlen úgy hozta, hogy éppen három éve érett meg bennem a gondolat: jó lenne rendbe tenni és rendszerezni az addig felhalmozott ismereteimet. Az, amit a Humanisztikus Asztrológia Iskola honlapján olvastam, maximálisan meggyőzött arról, hogy itt a helyem: pszichológiai alapokon nyugvó szemlélete éppen az, amit én is gondolok az asztrológiáról. Egy olyan asztrológia, amely nem azt mondja meg, mi fog történni, hanem azt, hogy miért történik az, ami történik. Egy olyan asztrológia, amely nem az elkerülhetetlen jövőt akarja megmutatni, hanem útmutatást ad ahhoz, hogy változtassunk a dolgokon és mi magunk is változzunk.

Számomra a Humanisztikus Asztrológia Iskola sokkal többet nyújtott és nyújt annál, mint amire a beiratkozásom napján számítottam. Nemcsak az asztrológiában mutatott új utakat és más szemléletmódot, hanem gyökeresen megváltoztatta azt is, ahogyan a világot, más embereket és persze saját magamat látom.

Tetszik, hogy ez az iskola nem csupán egy oktatási intézmény, hanem szellemi közösség is: egy újító, kísérletező, gondolkodó és gondolkodásra ösztönző szakmai műhely, ahová a képzésen túl is jó dolog tartozni.

Véletlenek pedig természetesen nincsenek…

Kurucz Imre, III. évfolyam

 


Elfogadás és tolerancia

Az elmúlt három évről és arról a szellemi közegről, amibe itt bekerültem, a legkevésbé az itt megszerzett tudás jut eszembe. Annak ellenére, hogy amit itt meg lehet tanulni, az egyáltalán nem kevés. De nem ez a lényeg.

Én elfogadást és toleranciát tanultam itt. Ez volt az első hely az életemben, ahol a közhelyes mondat, “elfogadunk olyannak, amilyen vagy”, megtelt valódi tartalommal. Ez az elfogadás tette könnyűvé, hogy én is toleráns legyek másokkal. Hogy megértsem, a külső lehetőségek nem azonosak a belsővel, hogy hiába oldanék meg én valamit más helyében lendületből, ha ő képtelen rá, mert nincs hozzá eszköze. Ez a látszólag egyszerű ráismerés hihetetlen minőségi változást hozott: harmóniát, nyugalmat, könnyebben viselhető terheket.

Kádár Viktória, III. évf.

 


Spirituális élménysziget

Hogy mit jelent számomra a Humanisztikus Asztrológiai Iskola? Elsősorban egy olyan átfogó pszichológiai és filozófiai alapokon nyugvó spirituális rendszert, melyet, bár nem tudatosan, de mindig is kerestem, és amikor rátaláltam, az volt az érzésem, hogy végre elkezdett „összeállni a kép”.

Négy évvel ezelőtt egy másik iskola másik kurzusára jelentkeztem volna, de a Humanisztikus Iskola honlapján olvasottak meggyőztek arról, hogy itt a helyem. Számomra fontos, hogy szellemileg nyitott, rugalmas emberekkel vegyem körbe magam, és az is, hogy szabadon rácsodálkozhassak a világ dolgaira. Ezért is tetszik, hogy itt nincs „mester, guru stb.”, és senki nem akarja megmondani, hogy mit és hogyan gondoljak. Akik tanítanak, sem állítják, hogy náluk lenne a bölcsek köve.

Szeretem, hogy az egyediségre, a személyesre helyezzük a hangsúlyt az ábraelemzések, a tanácsadások során, hiszen nincsenek jó vagy rossz tanácsok, csupán egyéni tapasztalatok és eltérő megközelítések. Az itt töltött éveknek is köszönhetően úgy érzem, hogy sokkal tudatosabb lettem, ön- és emberismeretem is mélyült.

Az asztrológiai tanulmányaim bővítésén túl az Iskolában tanulható egyéb terápiás módszerek segítettek abban, hogy olyan dolgokon változtassak, amelyekről addig azt hittem, hogy nem vagyok hatással. Ha időnként megkérdezik tőlem, hogy miért is töltök egész vasárnapokat tanulással, más emberek ábráinak elemzésével, a válaszom általában annyi, hogy az itt töltött idő minden percét élvezem: én feltöltődni járok ide, ez a fajta közösségi létforma számomra egy „spirituális élménysziget”.

Somogyvári Judit, Szakmai Műhely

 


A változtatás lehetősége

Önmagam és mások működésének jobb megértése, elfogadása és a változtatás iránya-lehetősége – azt hiszem, röviden ennyit adott nekem eddig az iskola.

Egyedy Sári, 71 éves, II. évf.

 


A Szűz zoknija

Hosszú út volt, mire ideérkeztem. Az Önismeret dióhéjban írja, hogy sokan a retiküljükben tartják a horoszkópjukat – én Rákos Péter telefonszámát és az iskola leírását hurcoltam magammal évekig. Már annyi mindent tanultam, annyit foglalkoztam önismerettel… és akkor megint egy iskola?!

Aztán végül a homeopátiás tanácsadóm írta fel nekem a szert: „neked a Rákos kell, te mindenben a rendszert keresed. Most lesz egy nyári workshop Piliscsabán, de hiszen ott laksz, nem?”

Miután tehát helybe jött a H*A iskola, kicsit kérettem még magam, és először az asztrológiai rendszerállításokba kapcsolódtam be. Na, ott egy másik világba csöppentem („Megint egy csoport! Nem akarok kapcsolódni, nem akarok tartozni még egy helyre, nem, nem…”), ahol mindenki valami fura nyelven beszélt: „ezt a Bakomból, a Rákomból csinálom, csinálod”… S mindez egy ódon villa átfűthetetlen falai között zajlott, ahol Péter rögtön felajánlotta a tartalék zokniját. Ennek köszönhetően az első komoly asztrológiai tudásom az lett: a Szűznek hideg a lába, és van tartalék zoknija. Nem viccelek: többen is előkapták bizonyítékként a táskájukból a magukét. Nos, mindez annyira bizarr volt, hogy minden ellenállásom megtört. Ez hat évvel ezelőtt történt. A mai egyenleg: új barátok, egy új nyelv, új látásmód és egy iránytű.

Szóval akkor elszántam magam ismételt beiskolázásomra. Hogy egyik szavam a másikba ne öltsem, ekkortájt már derékig elsüllyedtem egy nehéz életválságban, és eleinte elég volt annyi, hogy a különböző csoportokban, foglalkozásokon megjelentem, ott lehettem. Csak az egyiktől a másikig kellett valahogyan kibírni. Támaszkodhattam a térre, a rendre.

Egyéni asztrológiai támaszadással kiegészítve még kicsit süllyedeztem lefelé (tudjátok: örvény…) és csak abban reménykedtem, egyszer csak leérek, hogy felrúghassam magam a felszínre. Akkor még azt hittem, a felszín majd ugyanaz lesz, mint előtte volt.

Mi volt előtte? Kibillent énállapotok (Oroszlántól Bakig sorban egymás mellett hat darab…). Félelem, szenvedés, elszigetelődés. Nem volt helyem – vagy nem találtam? Csalás, árulás, vagdalkozás, sértettség és sértés. A kognitív sémák karámjában vergődtem és kapálóztam. Addigi életem, értékeim megkérdőjeleződtek. Valaki megírta itt, amit én is megkaphattam: „Elfogadlak olyannak, amilyen vagy. Látom, milyen vagy valójában.” Bizalom, türelem, elfogadás. Mindezt az iskola, a rendszerdráma, amit azóta már tanulok is, és az asztrológiai támaszadás olyan masszívan és következetesen képviselte, hogy letettem az önmagam felé fordított fegyvert: elkezdtem türelemmel, bizalommal és elfogadással fordulni magam felé is.

Ma már nem félek. Tudom, hogy van egy hely, ami csak az enyém, van egy ilyen alakú körvonal a térben: lassan, óvatosan próbálok beleállni. Ez a világ sok ponton hasonlít ahhoz, ami „előtte” volt, de egészen más.

Mit kaptam tehát a Humanisztikus Asztrológiai Iskolától? Önmagamat.

Mayer Ágnes, Szakmai Műhely

 


Új fiók az elmében

Az iskola számomra egy olyan szellemi műhelyt jelent, ahol mindig barátságos, szeretetteli és erőforrásos légkörben érezhettem magam. Négy év alatt teljesen átalakult a világszemléletem, énképem, s egyre nagyobb belső rend teremtődik bennem. Az eltelt évek során képessé váltam arra, hogy a külső, látszólag rendezetlen világban is megleljem a rendező erőket, a rendező elveket, s meglássam a mélyebb összefüggéseket. Ez pedig oda vezetett, hogy az életemet szervezettebben, érettebben élhetem.

A rendszerdráma-vezető képzésen az ott látottak, tanultak még tovább mélyítették azt a szellemi-spirituális utat, amelyet megtaláltam. Hallatlan felismerésekhez vezet az, ha az ember megérti és meglátja a családokban, rokoni rendszerekben működő mélydinamikákat.

Emlékszem arra, amikor négy évvel ezelőtt a nyílt napon először hallottam azt a mondatot, hogy aki elkezdi az iskolát, az nyisson egy új fiókot az elméjében a humanisztikus asztrológia számára. És hogy ha elindulunk ezen az úton, akkor egyszer csak azt vesszük majd észre, hogy ez nem csak egy út lesz, amin járunk, hanem mi magunk válunk az úttá. S egy idő után nem tudunk majd úgy gondolni a tanulmányainkra, hogy mi “pusztán” asztrológiát tanulunk, mert ez az út sokkal többet ölel fel annál. Az azóta eltelt idő igazolta ezt.

Jáki Szilvia, Szakmai Műhely

 


Pszichológia kurzus a lélek mélyebb megértéséhez

Sok-sok éve, szinte gyerekkorom óta foglalkozom asztrológiával, és több ez irányú iskolában is megfordultam már, de mindig úgy éreztem, hogy mindaz a tudás, amit azokban az iskolákban elsajátítottam, kevés, valami hiányzik, valami nem teljes ahhoz, hogy igazán jó asztrológiai tanácsadó legyek. A válaszokat maga a humanisztikus szemlélet adta meg számomra, rámutatva az emberi személyiség egyediségére, az empátia, az együttérzés fontosságára, amely tulajdonság sajnos már-már kiveszőben van a világunkból. Nekem külön élményt nyújtott az iskolán belül elvégezhető pszichológia kurzus, mert itt nemcsak az önismerethez, hanem a felmerülő problémák gyökereihez, az emberi lélek mélyebb megértéséhez is útmutatót kaptam.

A sok évnyi keresés után úgy érzem, itt végre megtaláltam a helyem, élmény volt minden eddigi tanítási nap, s ez az iskola mindazokat a feltételeket biztosította számomra, ami a tanácsadói munka elsajátításához elengedhetetlenek.

Földiné Péntek Gabriella, III. évf.

 


A varázsseprű

Ide érkeztem meg a családi tűzhely hamujában sült szorongásaival, hogy megtaláljam az ösvényt önmagamhoz.

Itt kaptam kezembe a varázsseprűt, az eszközt, amellyel erőm, kitartásom és tehetségem szerint vághattam, seperhettem az ősök emlékeitől benőtt indás utat, a sorsmintázatok, determináltság és tévhitek buja erdejében.

Itt tanultam meg, hogy ez a mágikus eszköz valójában nem más, mint a szabad akarat, amely aztán a közhelyes forrásig tud repíteni, a forrásig, mely mindannyiunké: ez az itt és most végtelen dimenziója, mindannyian felelősek vagyunk érte.

Itt tanultam meg, hogy a felelősség tanulható, a felismerések csodája kíséri. Köszönet érte!

Lovász Krisztina, költő, Szakmai Műhely

 


Fejlődéscentrikus gondolkodás

Nagyon sokáig kerestem egy olyan iskolát, ahol az eddigi tudásom és tapasztalataim összerendeződhetnek. Ebben az iskolában kaptam ehhez egy nagyon átfogó, integrált tudást, mely pszichológiai alapokon nyugszik. Itt tanultam meg, hogy mit jelent a fejlődéscentrikus gondolkodás, mit is jelent valójában a karma, és hogy hogyan lehet jó kérdésekkel, értő-érző figyelemmel megérinteni, megszólítani egy másik ember problémáját. Megtaláltam azt a hangomat, mellyel a tudás adta magabiztossággal és a tanácsadáshoz szükséges felelősséggel szolgálhatok.

Szilágyiné Tóth Angéla, III. évf.

 


Válasz a miértekre

A Humanisztikus Asztrológia Iskola számomra ön- és emberismeretet ad. Segít megismerni mind a saját, mind az embertársaim működését. Ezáltal jobban megértem a környezetemet, valamint képessé tesz megválaszolni a levegőben lógó “miérteket”. Nagy élmény látni és érezni, mikor valaki az őt évekig feszítő problémára választ, illetve megoldást kapva megbékél. Véleményem szerint mindez egy teljesebb élethez vezet.

Boros Adrienn, II. évf.

 


Varázsos utazás

Talán két perc se kellett hozzá az első tanítási vasárnapon, hogy ráébredjek: itt a helyem, végre megtaláltam azt, amit kerestem… Az asztrológia önmagában is szellemi kalandot ígért, de a humanisztikus megközelítés varázsos utazássá változtatta ezt az évezredes tudományt s azt a megismerési utat, amit az iskola nyújtott és nyújt.

Az elmúlt három év alatt nem csupán én változtam, de a világképem, gondolkodásom is: kitárultak kapuk, a környezetem is színesedett és színesedik folyamatosan. Egy olyan új időszámítás kezdődhetett, melyről nem is álmodtam, és amely mindannyiunk számára, akik jelen vagyunk vasárnaponként, folyamatos fejlődést, tanulást, tapasztalást jelent.

Pap Genovéva, III. évf.

 


Elfogadás és megértés

Korábban gondot okozott, hogy tanulói közösségekben otthon érezzem magam, a zárkózottságom sajnos rossz tapasztalatokból építkezett. Az iskola családias hangulata, az előadók, csoportvezetők személyisége, s elsősorban az az elfogadó és megértő kommunikáció, ami a humanisztikus szemléletre jellemző, sokat segített abban, hogy merjek megnyilatkozni és be tudjak illeszkedni a csoportos munkába. Nagyon közel áll hozzám az a látásmód, ahogyan a humanisztikus irányzat megközelíti az Embert, s az a szabadság is, amit a horoszkópábra értelmezésében megenged, mialatt a személy egyedi világára szabva keres választ a kérdéseire.

Lőrincz Zsuzsa, Szakmai Műhely

 


Minden alkalom rendkívül szórakoztató

Miért kedvelem a humanisztikus asztrológiai megközelítést és az iskolát?

  • mert segít meglátni a hasonlót és a különbözőt, a mindennapokban felismerhető mintázatok játékát
  • segít meghallani, hogy a bármelyikünk által kimondott gondolat mivel gazdagít
  • segít megérteni a környezetem és saját magam működését
  • folyamatosan tanít, hogy egy helyzet, egy konfliktus, egy probléma nem feltétlenül megoldandó feladat, lényegesebb, hogyan válhat a benne szereplő erőforrásossá, hogyan fogadhatja el, érezheti rendben magát, hol az ereje, mi teszi stabillá, és ehhez milyen eszköz, milyen módszer, milyen út található számára
  • megerősít, hogy rend és rendszer vesz körül
  • és minden alkalom rendkívül szórakoztató.

Hosszú egy tanítási nap, de nem kimerülök, hanem feltöltődöm, és ez jó. Köszönöm!

Hajós Anikó, Szakmai Műhely

 


Adottságok, amikről eddig nem is tudtam, hogy léteznek

Mindig vidám, társaságkedvelő lány voltam, sosem érdekeltek a vallások, és elég konkrét elképzelésem volt arról, mi a jó és a rossz a világban. Huszonkilenc évesen találkoztam az asztrológiával egy pozitív élmény kapcsán, ami magyarázatot adott az akkori kapcsolatom működésére. Mivel a szemlélet újat és fontosat hozott az életembe, ezért megkerestem, hol tanulhatok többet róla.

A Humanisztikus Asztrológia Iskola segített megérteni, ki vagyok én, és hogyan váltam azzá, aki ma vagyok. Hogy a hatások, amik eddig értek az életemben, hogyan alakították a személyiségemet és a működésemet. Ezzel a tudással és életszemlélettel könnyebb megérteni azt a világot, amit (most már tudom) én alakítok magam köré, és helyre rakni benne a személyes kapcsolataimat. Hozzásegít ahhoz, hogy könnyebben megértsem és elfogadjam a környezetemet és a tőlem különböző működésmódokat.

Két éve kezdtem az iskolát, és azóta sokkal bátrabban állok a világhoz, és a lelki fájdalmakat is könnyebben fel tudom dolgozni. A folyamatos belső munka nem egyszerű feladat, de harmóniába hozott önmagammal, stabil kapcsolatokat teremtett, és megismertetett olyan adottságaimmal, amikről eddig nem is tudtam, hogy léteznek.

Mostanra az is célom lett a tanulmányaimmal, hogy önismereti utam végén másoknak segíthessek megtalálni a válaszokat a kérdéseikre.

Fábián Anikó, II. évfolyam

 


Új dimenzió: a tanácsadás

Az iskolában az első pillanattól kezdve pozitívan hatott rám minden: az előadások, a kiscsoportok, az iskola légköre, a közösség. Rögtön éreztem, hogy végigjárom a négy évet.

Most, hogy végigjártam, és visszatekintek, látom csak, mennyit segített az itt töltött idő abban, hogy fejlődjek az önismeret területén, s hogy megtaláljam az engem foglalkoztató kérdésekre a hiteles válaszokat.

A négy év önbizalmat adott ahhoz, hogy a Szakmai Műhelyen belevágjak a tanácsadásba. Ezzel új dimenzió nyílt ki számomra: ezúttal én adhatom át a kulcsot mások belső felismeréseihez… Nagyon megtisztelőnek érzem, hogy ily módon része lehetek annak, ahogy a hozzám fordulók rátalálnak a belső fejlődésükhöz vezető útra és az úton haladás eszközeire.

Domine Betti, Szakmai Műhely

 


Lelki töltő

Az iskola egyfajta lelki töltő számomra: egyrészt segít önmagam megismerésében és elfogadásában; képes lettem kívülről szemlélni magam; felismerem, mikor melyik énállapotomból működöm, így nem akarok más lenni, mint ami vagyok és ami lehetek – ez képessé tesz arra, hogy önmagamon nevetni tudjak, ami felszabadító érzés. Másrészt segített abban, hogy megértsek és könnyebben elfogadjak másokat; munkám során, pénzügyi-számviteli vezetőként is nagy hasznát veszem az itt tanult humanisztikus hozzáállásnak: azonkívül, hogy megértőbb és elfogadóbb lettem, az asztrológiai ismeretek birtokában próbálom kihozni a lehető legtöbbet mind a munkatársaim, mind a saját énállapotaimból.

Benke Tímea, Szakmai Műhely
  • Humanisztikus Asztrológia™